bismillah

Image by FlamingText.com
Image by FlamingText.com

Monday 22 October 2012

::boOlaRt2 dAn saye::

heheh.....(^_^)
tibe2 je.
eh hemm!!...tuka nada siyes..(=_=)
ok dah siyes..
heheh....still rase nak senyum...(>_<)
bialah..! abaikan je..(T_T)


hmm, ni kisah saya dan bulat2...
bila petang tadi dapat call dari sorang sis..
panggilan itu buat saya rase teruja and asyik sengih je, tibe2 rase macam nampak blink2 shining2 depan mate..
yang sebelum ni penglihatan pemandangan saya teraba2, terpisat2, terkabur2 macam orang mamai.
ternyata saya benar2 merindukan bulat2 saya..(T_T)..sob3.
saya.......hmm, memang sangaja ambil enteng and ignore pada bulat2. since saya dah move out dari my ex-medan. just nak duga what will be my pencarian after this. setelah sekian lama, saya nak tengok, which place yang saya akan pilih..di mana saya akan
tempatkan diri saya...dalam mood lalai? leka? hepi2? kecewa2? fastabiqul khairat? menagih ilmu? iman yang terjaga? tahajjud? dhuha? mathurt? semuanyer...................dan setelah banyak masa yang saya curi untuk benar2 'menyedari' diri, sekarang saya mau duduk sejenak. saya cuba toleh ke belakang melihat 'saya' dalam erti kata yang sebenar 'sendirian' alone meminggir menjeruk etc. dari situ, saya nampak penilaiannya sebagai 'seorang saya'..and kesimpulannya terbit ayat ini...what i've done???

bulat2, memang lama saya tinggalkan. semata2 untuk tau di mana kecenderungan saya dalam transisi perubahan persekitaran, masa, jadual, status dan prioriti. saya bersyukur kerana berkesempatan melalui transisi ini. jujur, saya tak mampu mengenali diri bila sudah lama terendam tenggelam dalam 'air yang sama'. saya benar2 lemas..(bulup2). tapi bukan lemas dalam air, lemasnya pada persekitaran..
i'm too comfortable dengan 'air yang sama', hingga saya sedut telan sedut telan tanpa sebarang tapisan.. and finally boomm!! (pttnyer bukan mcm ni bunyinyer) im drowning truly deeply, saya mula melarut tanpa saya sedar. akibatnya.....

saya mula kabur penglihatan tujuan asal. kaki mula kebas untuk bertateh dalam penat dan lelah. akal mula panjang mencatur provokasi. lidah mula kelu dengan lembutnya tasbih. jiwa mula hangat meletus. sedikit cahaya pon tak lagi tertembus di hati. saya tak lagi mampu melihat ape pon. 

kaku.beku.kayu.buta.tunggul.mayat hidup. identiti saya tercabut. tinggal lagi kain luar yang setia membalut. 
transisi itu bukan bermakna saya rela hati menamatkan komitmen saya pada bulat2, tidak!! 
cuma memerlukan persediaan untuk beralih medan sebenarnya. saya tak mampu terus stabil macam orang lain. sebarang transisi mereka ibarat tiada 'benteng' yang perlu di robohkan dek kerana 'kekuatan' mereka.
sudah beberapa kali seorang sahabat yang tersangat prihatin menanyakan hal bulat2 dan saya. singgah rasa rimas, pelbagai buah fikiran terbit dek cuba menyangkal bahawa diri ini tak lagi memerlukan bulat2. berkali saya mencanang fikiran mencari wasilah, dan tentunya berbagai cara singgah di laman minda untuk bagaimana saya boleh mendampingiNya tanpa bulat2.
tapi, Allah itu sang pengatur yang Maha Bijaksana jua Maha Cinta dan KasehNya pada setiap hambaNya. 


katakanlah (Muhammad), "setiap orang berbuat sesuai dengan pembawaannya masing-masing." maka Tuhanmu lebih mengetahui siapa yang lebih benar jalannya. 17;84



Dia rencanakan wasilah ini dan tetapkan saya untuk terus dalam jalan ini bersama bulat2. sudah tentu pilihanNya terbaik terbagus buat saya. saat ini dan moganya waktu2 mendatang, saya mohon moga terus kekal dan mantap keimanan ini dengan wasilah bulat2 saya.



dan siapakah yang lebih baik perkataanya daripada orang yang menyeru kepada Allah dan mengerjakan kebajikan dan berkata, "sungguh, aku termasuk orang2 muslim (yang berserah diri) 41;33



so, jalan pon dah Allah hamparkan..silakanlah berjalan...^^

saat2 begini terkenangkan anak2 bulat saya dulu, saya faham benar kekusutan itu. tapi percayalah, kalau awak cuba mencari, awak pasti akan jumpa. cuma syaratnya, jangan putus asa and berpeganglah pada Dia sepenuhnya....
pada semua bulatanians, tak kire either bulat kita kecil besar melonjong atau berbagai warna, saling mendoakan itulah senjata penyatuan hati kita..
my ex-bulat, you alls adalah antara sebab saya benar2 merindukan bulat2 ini dan saya bakal bersama bulat2 yang baru, tentunya tak kurang lebih macam bulat2 dulu..


and, selepas ini saya pasti bakal berlaku next transition bila hidup ini hakikatnya kita melangkah ke depan bukan sekadar berlari dalam bulatan. nak list down kan dulu ye ^__^

- bakal bekerja tetap
- bakal bernikah
- bakal memiliki cahaya mata
- bakal menyambung pengajian
- bakal mengejar posisi dalam dunia
- bakal meninggalkan gelanggang pangkat
- bakal mati sepenuhnya


setiap langkah2 besar itu pasti ada transisi tersendiri dan itu cuma merujuk transisi pada diri sendiri. ala kullihal, moge Allah menentukan saya tetap tsabat dalam wasilah ini.

moge segala kekaburan dan kelemasan saya berakhir di sini..saya dah jumpa jalan..........Alhamdulillah...



i luv my bulat2 ever <3 <3 <3




ni kutip video osem bulat2 orang..


watashiwa bulatanian des ^_^


heheh...ni kununyerla...








No comments:

Post a Comment