bismillah

Image by FlamingText.com
Image by FlamingText.com

Saturday 6 April 2013

::tanah mana??::

Assalamuaalaikum w.b.t
Yuk selawat dan istigfar :)
Tersangatlah menjerukkan this OTD kecintaan~
Hisy....keluh dalam2. "Woi Jit, tabaik mengeluh begitu..", hmmmmmphhh, ok kawan. Urut2 kepala, astagfirullah..
ok2, tuka tune. Mode classic jazz turn to mode rock jazz (ada ke? angkat bahu.eheh).
tadadadada...!!! (bernada: 'bananana' pisang kartun yang kat dalam TV tu.eheh).


Ni video potato song by kartun pisang jugak.kih3. Yang menariknya they'all ni bukan jenis pisang emas yang boleh dibawa belayar tu, tapi kind off pisang@minions yang buat kerja kat laboratory.perghh!! Tapinya they just workers, kadang2 bila dah merapu sangat saya layan gak dorang ni. comel! + they do lab works, sama macam saya.kih3. All the time selalunya saya layan kartun time kat rumah. Menonton dengan my little bro yang standard 2.eheh..lagho3!! Berdekah2 kiteorang ketawa dalam bilik especially time layan kartun larva.kih3..epik btol bab2 tengok kartun ni. The best is kartun yang tak bercakap, ada action je. Sanggup pulak tu kiteorang ulang 3,4 kali tengok part yang 'giler klaka'.haish...bertuah punya bro! Along ada banyak kerja nak buat ni! dia akan jawab "ok2, last2!! lepas ni adik turun buat homework adik.eheh..

"Jit....=__=' hengko mengarut apa ni...??"
"eheh. Kak Jhenaboo, ni ni.. muqaddimah Jit memang selalu mengarut la kakak. Sape suruh baca? eheh..". ok fine akak outa this!!" "sila2....~". lalalala~

yo skaters!! how ya IMAN doin?? eheh..
Yang sebenarnya~, kunun nak buat bumper a.k.a compilation of issues by month. Syok sendiri fikir idea merapu time ralit memberus baju dalam toilet, tapi...hadap je skrin kopite realitinya tangan membeku, otak kejang dan nafas semput2. Alih2 baca jurnal tanah! ow ow ow...tersangatlah..~ kerja memang beratur lurus memanjang, report tanah, summary tanah, lab tanah..tanah kubur! eheh.
Dalam duk mengkaji tekstur tanah untuk find out the most preferable substrate untuk my litlle kepah nak di kembang biak, seriously sudden terfikir, if we nak mati nanti tanah manala yang akan kita dikuburkan? sandy? clay? mud? silt? takde siapa yang tau. Even ada certain people yang lubang kuburnya dah digali, tinggal tunggu body je nak masuk (g tengok kat Masjid Negara). Actually he also tak sure pon, betolke di lubang kubur itu dia akan ditempatkan. Mana lah tau ada di antara kita kuburannya di dalam air, terbang atas udara, dalam perut minatang or .... tak sanggup nak cakap.Nauzubillah.. Yang penting, disaat pengakhiran nanti. How we stand to face it? as whom? orang ingkar atau orang beriman?. So then sentiasa berusaha memperbaiki, banyakkan doa disusuli perasaan raja' dan khauf jua bersangka baik pada Allah yang sangat memanjakan kita!.

hadam molek yuk!
Tak sangka post kali ni berkisar tentang 'kembali'. Apa2 pon moga memberi manfaat pada kita semua. Lagipon saya touch sikit je, yang lain kita sama2 boleh cerna dengan pemikiran sendiri ye. Serious mode rock jazz saya bertukar jadi mode 'menanti di barzakh'. Dengar jap yuk..


Saya terdiam. Rasa glory2 tadi terbunuh T__T. Sungguh 'kembali' itu membunuh jiwa yang merasa lazat dengan cinta leka tapi menghidup mekar jiwa2 yang segar cinta padaNya. Yuk..pilih jalan kita..~

Buat sekian kalinya, 'kembali' ini membunuh kata2 saya.
Terdiam. Saya jarang diam bila menukil. Sudah2..maafkan segala salah silap saya pada anda semua, dari awal perkenalan kita hingga pulangnya kita nanti. Mari berdoa, kita semua dikumpulkan bersama2 disyurga (telan air liur) "Jit hengko rasa hengko layak ke??" T___T. Saya percaya pada rahmatNya yang luas.. 
wallahua'lam..

JitkateJittulis
Hokeytengsbai~                     

2 comments:

  1. Tanah mana???..dlm sibuk mengorak lagkah berjalan atas muka bumi ni,sering kali melalui 'taman perumahan tanah' di tepi2 jalan. bertiang dua, ada yg beratap, ada jua skdr berbumbungkan langit. Namun,jarang skli kaki ini mau melangkah msk sekadar ziarah @ membawa hati merasai kehidupan di dlmnya...astaghfirullah T_T

    ReplyDelete
  2. mari kite buat satu perjalanan ke situ, membawa hati bersama.teringat kisah saidina Ali R.A

    ReplyDelete